Odchudzanie po ciąży – sprawdzona metoda!

Ciąża to jeden z piękniejszych okresów w życiu kobiety, ma jednak także i swoje mroczne strony. Nie jedna młoda mama narzeka na to, że przez 9 miesięcy przybyło jej sporo kilogramów, które po porodzie zostały na dłużej. Czy da się efektywnie schudnąć po ciąży, czy trzeba pogodzić się z trwałą zmianą kształtu sylwetki? Dobra wiadomość jest taka, że schudnąć jak najbardziej można. Nieco gorszą informacją będzie to, że taki proces odchudzania wcale nie należy do łatwych i trzeba będzie włożyć sporo wysiłku w to, aby osiągnąć zamierzony cel.

Jak dużo można przytyć w ciąży

Ilość nadprogramowych kilogramów, które pojawiają się podczas dziewięciu miesięcy ciąży jest kwestią indywidualną – niektóre kobiety przytyją niewiele, inne z kolei mogą przybrać na siebie nawet kilkadziesiąt kilo. Jedno jest pewne – nie da się wcale nie przytyć w ciąży. Jeżeli w ciąży przytyjesz tylko kilka kilogramów, to jest szansa, że dosyć szybko wrócisz do swojej wyjściowej wagi. Jeżeli wyzwanie jest większego kalibru, to przed Tobą długa droga najeżona trudnościami. Nie poddawaj się jednak i pamiętaj, że osiągnięcie każdego celu, jaki sobie wyznaczysz, pozostaje w zasięgu Twoich możliwości. Możesz próbować odchudzać się wyłącznie na własną rękę, a możesz także skorzystać z wiedzy i doświadczenia specjalistów. Nieocenioną pomocą okaże się wizyta w gabinecie dietetycznym. Jeżeli myślisz o wdrożeniu w życie rygorystycznego planu odżywiania, to zanim zdecydujesz się na jakąkolwiek dietę eliminacyjną, to sprawdź stan swojego zdrowia. Wykonaj badania profilaktyczne, a ich wyniki skonsultuj z lekarzem.

Odchudzaj się z głową – daj organizmowi czas na regenerację po ciąży i porodzie

Poród bywa niezwykle wyczerpujący, zwłaszcza ten siłami natury. Daj sobie czas na regenerację – również i ciąża była wysiłkiem dla Twojego organizmu. Nie rzucaj się w wir odchudzania zaraz po tym, gdy dziecko pojawi się na świecie. Jeszcze zdążysz wrócić do dawnej sylwetki. W pierwszych tygodniach po przyjściu malucha na świat ciesz się macierzyństwem i powoli dochodź do siebie. Gdy poczujesz się w pełni sił, to dopiero wówczas możesz zacząć myśleć o tym, aby się odchudzać. Jeżeli przyspieszysz zanadto ten proces, to możesz w swoim organizmie wyrządzić sporo szkód.

Chcesz schudnąć – zadbaj o to, co jesz

Głodówka nigdy nie jest dobrym pomysłem, jednak w okresie połogu będzie to posunięcie skrajnie nieodpowiedzialne. Pamiętaj, że Twój organizm potrzebuje teraz wartościowych substancji odżywczych. Nie jest w stanie czerpać ich z powietrza. To Ty musisz mu je dostarczyć wraz z odpowiednio urozmaiconą dawką codziennego pożywienia. Ilość, jakość oraz skład pożywienia są szczególnie istotne, jeżeli karmisz malucha piersią. Komponuj posiłki w taki sposób, aby zawierały witaminy i mikroelementy (ważne jest m.in. żelazo oraz magnez).

Jeżeli chcesz schudnąć po ciąży, nie musisz stosować żadnej restrykcyjnej diety, która mogłaby negatywnie wpłynąć na Twoje samopoczucie czy stan zdrowia. Stopniową redukcję kilogramów osiągniesz, sięgając po zdrową i naturalną żywność. Jeżeli wyeliminujesz całkowicie słodycze, słodzone napoje, potrawy ociekające w tłuszcz, a za to włączysz do swojej diety kasze, wyroby pełnoziarniste, warzywa oraz chude mięso, to stopniowo zaczniesz chudnąć.

Pamiętaj jednak o tym, aby posiłki spożywać regularnie. Gdy organizm przyzwyczai się do tego, że otrzymuje paliwo o określonych porach, łatwiej będzie Ci opanować chęć podjadania. Codziennie zjadaj pożywne śniadanie, które przyniesie Ci moc do działania na cały dzień. Wbrew pozorom, przygotowanie zdrowego i pełnowartościowego posiłku na śniadanie nie musi być skomplikowane i zajmie prawie tyle samo czasu, co zrobienie kanapki z szynką. Nie masz pomysłu na zdrowe śniadanie? Sięgnij po koktajl albo muesli z owocami i nasionami – sprawdź jednak wcześniej, co możesz jeść, karmiąc piersią, a które produkty mogą wywoływać uczulenie u malucha.

Schudnij dzięki regularnemu treningowi

Regularny trening to kolejny oręż, po który warto sięgnąć w walce z dodatkowymi kilogramami, jakie pojawiły się u Ciebie podczas ciąży. Pamiętaj jedna, że nie jesteś zawodowym sportowcem – nie wylewaj z siebie siódmych potów na treningach, bo braknie Ci siły do opieki nad wymagającym maluchem. Spaceruj ile się da na świeżym powietrzu i powoli przyzwyczajaj organizm to coraz większej intensywności. Nie wiesz, jak szybko możesz zacząć ćwiczyć po porodzie naturalnym, a ile musisz odczekać po cesarce – skonsultuj ten temat ze swoim lekarzem!