Gotowanie papryki

Papryka to warzywo o bardzo wielu cennych dla człowieka składnikach odżywczych. Zawiera bardzo dużo witaminy C oraz beta- karotenu. To także bogate źródło soli mineralnych, a w szczególności potasu oraz wapnia. Warzywo to posiada także właściwości lecznicze. W znacznym stopniu wpływa na poprawę trawienia oraz dzięki witaminą i minerałom zmniejsza bóle m.in ból głowy. Regularne spożywanie papryki zmniejsza także ryzyko wystąpienia miażdżycy, gdyż nie tylko poprawia kondycje naczyń krwionośnych, ale także osłabia działanie “złego” cholesterolu. O prozdrowotnych właściwościach papryki można by było mówić bez końca. Warto jednak zamienić słowa w czyn i wprowadzić paprykę do swojego menu.

Potraw z papryki jest bardzo wiele. Możne stanowić ona zarówno dodatek do potraw jak i dnie główne. Serwować można ją pod wieloma postaciami m.in surową, gotowaną, wędzoną, grillowaną czy konserwową. Papryki dzielą się na pięć podstawowych gatunków. Różnią się barwą, kształtem i co najważniejsze smakiem.

Gotowanie papryki

Gotowana papryka to bardzo szybka i zdrowa opcja na gotowe danie lub dodatek do potraw. Jak powinno się prawidłowo gotować paprykę? Wszystko na ten temat dowiesz się właśnie tutaj.
Przed gotowaniem należy dokładnie wymyć paprykę pod zimną wodą oraz przekroić ją i wyjąć z niej gniazda z nasionami. Dopiero po takiej obróbce możemy przejść dalej. Jeżeli gotujemy paprykę jako całkiem osobne danie to bardzo istotne jest, aby wrzucić ją do gotującej się już wody. Pozwoli to na zachowanie jak najwięcej swoich soków , a co za tym idzie walorów smakowych. Jeżeli natomiast jest to dodatek np. do zupy wrzucamy ją do zimnej wody, wtedy jej smak oraz aromat przejdą do wywaru. nastawieniu papryki warto posolić i posłodzić wodę ok. 1 łyżeczkę cukru na litr wody, natomiast soli dwie łyżeczki na litr. Czas gotowania papryki nie jest długi bo wynosi około 10 minut. Jeżeli chcemy podać paprykę samodzielnie to możemy polać ją rozpuszczonym wcześniej masłem lub skropić oliwą z oliwek i posypać koperkiem.